Saturday, July 07, 2007

IKEA 买 "Chest of Drawers" 记

两周前到 IKEA 买了 "Chest of Drawers"。 在安装组合时发现有一根木头跟其他相对的短了一公分,根本安装不上。后来跑去 IKEA 换了这根木头。组合快要结束的时候,又发现有一片木板的洞与其他的木板不符合,又到了 IKEA 一趟。当时换完木板之后,告诉服务员这是我第二次来换组合了,有点不方便,也顺口问他 "I was wondering what you can do for me?"。服务员想也不想的就这样给了我 $15 的 Gift Card。

木板带回家之后又发现之前一面的洞是吻合了,但另一面的洞却不吻合,真气人。第三次在回到 IKEA 换木板时,先谢谢服务员的服务,然后很有礼貌的告诉他我花了两周的时间,而且这次是第三次回来换组合,对我是非常不方便,然后才问他 "I was wondering what you can do for me?"。 那服务员在电脑前敲敲两下,告诉我他可以还我 $50,还问我 "Is that OK?"。当时我又从 Not Happy Customer 变成了 IKEA 的 Happy Customer 了。
下一次如果你有类似的遭遇,可试用 Magic Sentence "What you can do for me?"。 记得要有礼貌哦!

3 comments:

Stanley@Ottawa said...

Good idea! Just wondering what if my customers say this sentence to me and issue is an enhancement...hmmm, Gift Card?

kk said...

When I asked this question, I have no idea what I will get. I was just exploring what they have in their hands. If they don't have any to offer, they will simply apologize on the inconvenience due to their product defect, and I will take that as well. :)

Do the same to your customer! ^_^

Stanley@Ottawa said...

lol. Good thing is my customers were never polite like you, so I don't think I need to worry about it. :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails